Ortega |
Bardzo popularna metoda wsród speedcuberów. Zredukowana liczba ruchów w porównaniu do LBLa, gdyż w pierszym etapie układamy scianke, a nie warstwe, zrzucając permutacje FL'a na ostatni etap, jednak paradoksalnie jest on wtedy łatwiejszy do rozwiązania (mniej ruchów). |
|
|
S |
O |
P |
Etapy |
A |
R |
FL |
DFL |
1 |
1 |
3 |
1. FF - first face - pierwsza scianka |
0 |
2,94 |
DBL |
1 |
1 |
3 |
2. OLL - orientacja ostatniej warstwy |
7 |
6,29 |
DBR |
1 |
1 |
3 |
3. PBL - permutacja obydwu warstw |
5 |
7,4 |
DFR |
1 |
1 |
3 |
|
|
|
LL |
UFL |
1 |
2 |
3 |
|
|
|
UBL |
1 |
2 |
3 |
|
|
|
UBR |
1 |
2 |
3 |
|
|
|
UFR |
1 |
2 |
3 |
|
|
|
Warto zauważyć, że w 2. etapie - OLL - możemy używać algorytmów, które permutują rogi z FLa wzgledem siebie, przez co redukuje sie nieco średnia liczba ruchów dla tego etapu. |
12 |
16,62 |