Metoda SOAP

SOAP
Metoda wymyslona przez Justina Jaffray'a. Nazwa pochodzi od "Separate, Orient All, Permute". W pierwszym etapie separujemy, czyli sprowadzamy do warstwy wszystkie 4 rogi, przy czy przynajmniej dwa z nich muszą byc dobrze zorientowane i musza byc obok siebie. Dalej orientujemy pozostałe 6 rogów (nazwałem to roboczo O6C), i dalej permutujemy obie warstwy jednoczesnie, jak m.in. w Ortedze.
S O P Etapy A R
FL DFL 1 1 3 1. Separacja, przy czym przynamniej blok 2x1 dobrze zorientowany 0 1,28
DBL 1 1 3 2. O6C - orientacja 6 rogów 53 6,43
DBR 1 2 3 3. PBL - permutacja obydwu warstw 5 7,4
DFR 1 2 3
LL UFL 1 2 3
UBL 1 2 3
UBR 1 2 3
UFR 1 2 3
Z algorytmów drugiego etapu, 7 z nich to OLLe z Ortegi, 16 z nich to algi z SSa. Metoda SOAP przydaje sie bardzo jako alternatywne rozwiązanie przy jakims dziwnym scramblu. 58 15,11