SOAP |
Metoda wymyslona przez Justina Jaffray'a. Nazwa pochodzi od "Separate, Orient All, Permute". W pierwszym etapie separujemy, czyli sprowadzamy do warstwy wszystkie 4 rogi, przy czy przynajmniej dwa z nich muszą byc dobrze zorientowane i musza byc obok siebie. Dalej orientujemy pozostałe 6 rogów (nazwałem to roboczo O6C), i dalej permutujemy obie warstwy jednoczesnie, jak m.in. w Ortedze. |
|
|
S |
O |
P |
Etapy |
A |
R |
FL |
DFL |
1 |
1 |
3 |
1. Separacja, przy czym przynamniej blok 2x1 dobrze zorientowany |
0 |
1,28 |
DBL |
1 |
1 |
3 |
2. O6C - orientacja 6 rogów |
53 |
6,43 |
DBR |
1 |
2 |
3 |
3. PBL - permutacja obydwu warstw |
5 |
7,4 |
DFR |
1 |
2 |
3 |
|
|
|
LL |
UFL |
1 |
2 |
3 |
|
|
|
UBL |
1 |
2 |
3 |
|
|
|
UBR |
1 |
2 |
3 |
|
|
|
UFR |
1 |
2 |
3 |
|
|
|
Z algorytmów drugiego etapu, 7 z nich to OLLe z Ortegi, 16 z nich to algi z SSa. Metoda SOAP przydaje sie bardzo jako alternatywne rozwiązanie przy jakims dziwnym scramblu. |
58 |
15,11 |