To jest kopia z pamięci podręcznej Google adresu http://forum.speedcubing.com.pl/viewtopic.php?t=1019. Zdjęcie przedstawia stan strony z 26 Paź 2009 00:15:52 GMT. Aktualna strona może wyglądać inaczej. Więcej informacji

Wersja tekstowa
 
speedcubing.com.pl :: Zobacz temat - Shortest Solutions czyli 4D Fewest Moves
speedcubing.com.pl Strona Główna speedcubing.com.pl
Tibia ProblemForum Speedcubingu

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Shortest Solutions czyli 4D Fewest Moves
Autor Wiadomość
Remigiusz Durka 
wiele tutaj napisał



PB 3x3x3: 20,11
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 17 Lut 2005
Posty: 158
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Sie 06, 2007 9:35 pm   Shortest Solutions czyli 4D Fewest Moves

Już długo korciło mnie założenie tego tematu. Jakoś nie znajdowałem oparcia w Kirfo w tej materii, ale teraz z bandą nowych zapaleńców chętnie poruszę ten temat. Dużo dziś nie napiszę. Chciałbym jedynie rzucić na początek zestawienie, które udało mi się zrobić włamując się do plików na superliminal, gdzie jest nasz ukochany program; resztę uzupełniłem na bazie wiadomości z forum i własnej korespondencji. To co chcę przedstawić to historia Shortest Solutions (chciałbym utrzymać tę nazwę jako rozróżnienie od Fewest Moves, tak samo jak "twist" zamiast "move" (wydaje mi się, że to tworzy unikalny klimat odrębności)).

http://genezis.autko.net/.../halloffame.htm (może uda mi się przekonać Melindę by wrzuciła to na oficjalną stronę.

A tutaj w wersji tekstowej:

History of the Shortests:


Shortest 2x2x2x2:

588 Jay
136 RemiQ
128 Noel
120 RemiQ
107 Kate
106 RemiQ
103 Kate
102 RemiQ
96 Kate
82 RemiQ

Shortest 3x3x3x3:

512 RemiQ
495 Roice
467 Mat Young
334 Roice

Shortest 4x4x4x4:

2581 Roice
2196 RemiQ
1862 Noel
1768 RemiQ
1712 Noel
1130 RemiQ


Shortest 5x5x5x5:

8481 Eric
4663 RemiQ
4013 Noel
3413 Noel
3271 Noel


Na koniec pragnąłbym poinformować, że ukończyłem wczoraj shortest solution w 4^4 :) i niedługo zabieram się za 3^4. Wynik do pobicia to 334 twisty... Myślę, że Rozwiązanie Roice'a (kolejne klocki 1C, 2C, 3C i 4C) powoli nie daje już rady. Mam nadzieję, że razem coś wkrótce wymyślimy, np. metodę Layer by Layer albo coś nowego :)
_________________

 
     
(c)DhuCerbin 
wiele tutaj napisał
Theoretical Cuber


Wiek: 22
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 234
Skąd: Poznan
Ostrzeżeń:
 2/5/6
Wysłany: Pon Sie 06, 2007 9:47 pm   

A co z uniwersalnym podejsciem na takie okazje? Blocks + insertions? Mysle, ze 4D jest na tyle regularne, ze moznaby to zastosowac i tu. Layer by Layer w tym wypadku odpada moim zdaniem - za duzo do ogarniecia pod koniec, by zlapac jakis ladny LC.
_________________
Fridrich PB : 27.31
Roux PB : 42.26
Petrus PB : 49.11
Blindfolded : 5:12.33
FMC PB : 33 HTM
FMC 5min. : 42 HTM
 
 
 
shatan 
spalił klawiaturę...
paranoik



PB 3x3x3: 9.89
avg 3x3x3: 19.32
Pomógł: 8 razy
Wiek: 22
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 371
Skąd: pomorskie lasy
Ostrzeżeń:
 1/5/6
Wysłany: Pon Sie 06, 2007 10:08 pm   

Mateusz Burnicki i ja mamy pewien plan co do tych kostek, jak i również do zwykłych 3d jeśli chodzi o najkrótsze solucje :P

szczegółów na razie nie zdradzę, chcemy aby była niespodzianka :P
_________________

 
 
     
Remigiusz Durka 
wiele tutaj napisał



PB 3x3x3: 20,11
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 17 Lut 2005
Posty: 158
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Sie 06, 2007 10:21 pm   

Pewnie napisanie programu/ solvera do szukania najkrótszych rozwiązań w kostkach 4D :) Cool. Włączcie mnie do swoich planów, co :) ?

Druchu Cerbera: Blocks and insertion ? Czyli?

Ostatnio Cirrus wyjaśnił mi, że moje wkładanie dwóch klocków na jednego alga to używanie cykli z blindfolda. Więc teraz pewnie dowiem się, że coś co robiłem w 4D nazywa się insercją :-D

Z metod na Rozwiązanie Hypercuba to mogę wymienić:
-Roice'a (każdy zna)
-RemiQ metod z mojego snu! Układamy intuicyjnie 3C (tak jakbyśmy to robili z 2C), wkładamy 4C algami i potem algami (długie macra) same klocki 2C... Wydaje się, że przy pewnej wprawie można układać to szybciej (zysk na klockach 3C!)
-LBL -> Blue cjub najpierw (albo jakiś inny kolor) , wywinąć.... no i właśnie potem nie wiem. 120 twistów poszło na blue cjuba wraz z przyległymi naklejkami czyli 3/8 całego hypercuba.... Przy 120 twistach metodą Roica jesteśmy po 9 klockach 3C i mamy ułożone klocki 2C, czyli nie mamy nic.
_________________

 
     
(c)DhuCerbin 
wiele tutaj napisał
Theoretical Cuber


Wiek: 22
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 234
Skąd: Poznan
Ostrzeżeń:
 2/5/6
Wysłany: Pon Sie 06, 2007 10:40 pm   

Remigiusz Durka napisał/a:
Pewnie napisanie programu/ solvera do szukania najkrótszych rozwiązań w kostkach 4D :)

Powiem, ze kiedys sobie o tym myslalem, ale nie mam kompletnie pojecia jak podzielic grupe kostki - raz do faz rozwiazywania, drugi raz do obliczania tabel odciec.
Cytat:

Druchu Cerbera: Blocks and insertion ? Czyli?

A wiec ukladasz intuicyjnie jak najwieksza czesc kostki, by pozostac na koncu z paroma nieulozonymi klockami. Potem ukladac intuicyjnie te pozostale klocki - a insertions polega na tym, ze algu na wlozenie tych klockow mozna uzyc w prawie dowolnym miejscu solucji co moze dac w efekcie zniesienie sie paru ruchow.
_________________
Fridrich PB : 27.31
Roux PB : 42.26
Petrus PB : 49.11
Blindfolded : 5:12.33
FMC PB : 33 HTM
FMC 5min. : 42 HTM
 
 
 
Remigiusz Durka 
wiele tutaj napisał



PB 3x3x3: 20,11
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 17 Lut 2005
Posty: 158
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Sie 07, 2007 7:33 pm   

No to okazało się, że:

-liczne insertion to ja robię przy shortestach 2^4 (gdzie używam tego i w trakcie algu podmieniam jakimś algiem parę klocków by wykonanie do końca początkowego algu dało mi większy rezultat.

A blocks... hmmm na dzień dzisiejszy to potrafię intuicyjnie zrobić jednego cjuba/albo używając solucji Roice'a 2C klocki... dalej nie ruszysz.

Niestety complexity całości powoduje, że to nie takie łatwe panować nad czymkolwiek większym niż dwa - cztery klocki. Spróbuj poukładać i sam zdasz sobie sprawę, że wyszukanie klocka o 3 naklejkach w gąszczu 253 innych jest... kłopotliwe a jeszcze panowanie nad ich orientacją...eeee... głowa mnie boli.

A teraz z innej beczki. Jest kolejny 3^5 solver! Mamy już 10 osób, które poradziły sobie z 5ciowymiarową kostką!!

Dlaczego o nim wspominam tutaj? Powód jest prosty

Jego rozwiązanie zajęło 1,984,853 twistów! (tak, prawie 2 miliony)...

"It's my hero!"
_________________

 
     
Remigiusz Durka 
wiele tutaj napisał



PB 3x3x3: 20,11
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 17 Lut 2005
Posty: 158
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob Sie 25, 2007 2:37 pm   Shortest Solutions 3x3x3x3 = 333 twists

Chciałbym zaprezentować stronkę z zapisem kolejnych osiągnięć związanych z shortest solutions:

http://genezis.autko.net/...hallofshort.htm (niedługo może dodam daty oraz pliki)

Udało mi się pobić wynik Roice'a w 3x3x3x3 i rekord wynosi teraz 333 twisty :) Jako, że nie było to takie łatwe dodam, że moje kolejne próby ułożenia dawały mi rezultaty: 512 (stare algi), 391 (layer by layer), 350 (nowe algi). Wczoraj wyrobiłem 339 i potem po wnikliwej analizie ciachałem twisty dochodząc kolejno do: 338, 336, 335, 334 i ostatecznie 333-tu :) )))

333 obroty na ułożenie 3x3x3x3? To naprawdę koszmar, który będzie mi się dłuuuugo jeszcze śnił. Pobiłem Roice'a o jeden twist! Kolejne fazy robiłem właściwie równo z Roice'm:

Na klocki 4C potrzebowaliśmy tyle samo twistów, również to samo dotyczyło 3C!!!

2C zrobiłem o jeden twist mniej... i to tyle! Cała wielka różnica.

Naprawdę ciągle jestem pod dużym wrażeniem tej zgodności. Zwłaszcza przy poziomie skomplikowania tej kostki. Mowa o 8*27=256 hipernaklejkach powiązanych w klocki, które łącznie dają około 10^120 możliwych pozycji. Znalezienie dwóch rozwiązań o takiej zbieżności ruchów sugeruje moim zdaniem na bliskość fizycznej bariery rozwiązania tej kostki w oparciu o metodę kolejnych rodzajów klocków. Założę się, że pierwsze hypersolvery 3x3x3x3 będą blisko tego rezultatu - ALE POWYŻEJ NASZYCH REZULTATÓW! :P Oczywiście zakładając narzucenie kolejności rozwiązania 2C, potem 3C i na Koniec 4C, choć myślę, że inaczej się nie da. Metoda brutal force zawiedzie w przypadku hypercubów->10^120 możliwych stanów to zbyt dużo jak na obecne możliwości komputerów.


Mam wrażenie, że można porównać wynik ok. 333 twistów do ułożenia czystym Fridrichem klasycznej kostki w 33,3 ruchów (przy czym L2,R2 liczymy jako dwa ruchy :) )) Kto mi nie wierzy, niech sam spróbuje. Pobicie 500 twistów samo w sobie jest już męką... 333? Toż to połowa piekła :P
_________________

 
     
shatan 
spalił klawiaturę...
paranoik



PB 3x3x3: 9.89
avg 3x3x3: 19.32
Pomógł: 8 razy
Wiek: 22
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 371
Skąd: pomorskie lasy
Ostrzeżeń:
 1/5/6
Wysłany: Sob Sie 25, 2007 5:44 pm   

no Remik, naprawdę jestem pod wrażeniem :) teraz pozostało Ci jeszcze najkrótsze 5^4 :) trzymam kciuki :]
_________________

 
 
     
gluki 
spalił klawiaturę...
2x2 rulez



PB 3x3x3: 11,x
Pomógł: 10 razy
Wiek: 20
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 637
Skąd: Bielsko-Biała
Ostrzeżeń:
 1/5/6
Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 9:42 am   

no to chyba czeka Cie jeszcze jedna proba bo Roice Nelson zrobil 298 ruchow w 3^4... bedziesz probowal, czy najpierw 5^4?
_________________
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi - Ci którzy rozumieją system dwójkowy i Ci którzy go nie rozumieją...
Ludzi można także podzielić na 10 grup - Ci którzy rozumieją system trójkowy Ci którzy nie rozumieją i Ci którzy go mylą z dwójkowym...
 
 
     
Remigiusz Durka 
wiele tutaj napisał



PB 3x3x3: 20,11
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 17 Lut 2005
Posty: 158
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Wrz 27, 2007 10:29 am   

Oj, dam się mu nacieszyć przez moment. Ale dostrzegam już znamiona obłędu w tym. Bo to naprawdę za dużo kosztuje by pobijać tak w kółko rekordy. Zwłaszcza, że ani ja ani Roice nie oddamy tego rekordu! Więc wymyśliłem przebiegły plan. żeby zrobić rozwiązanie równe dokładnie Roice'owi, wtedy obaj będziemy mieli po rekordzie w tej konkurencji i zniknie potrzeba go pobijania :-)

Taaaaa.... To tyle teoria :)

Ps. Zacząłem układać 5^4 :) . Na razie mam 23 twisty :)
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group