MRUG - wstep

Metoda MRUG to całkowicie inne podejscie niz standardowe metody.

Metoda MRUG - Mike's {RU} Group - została opracowana przeze mnie, inspirowałem sie koncepcja ZZ-ta, ktory chcial w srodkowej fazie ukladania kosci, przy konczeniu f2la sprowadzic kostke 3x3 do grupy {RU}. Jednak jest to bardzo trudne, aby szybko rozpoznac przypadek w locie...
W 2x2 sytuacja jest inna, mamy bowiem mozliwosc, aby podczas preinspekcji rozpoznac ten przypadek. Opracowalem taka metode i prezentuje ja w tym kursie. Uwazam, ze ta metoda nadaje sie w 100% do speedcubingu, oczywiscie nie bedzie ona konkurowac z CLL, EG i SS, ale mysle ze srednie dlugofalowe na poziomie sub-4 sekund sa do osiagniecia, as samo sprowadzenie do grupy {RU} to raptem kilka szybkich ruchow - jak mowi nazwa metody - mrugniecie :)


Metoda składa sie z 2 faz:
I faza - odpowiednio obracamy kostke, tak by DLB był dobrze ułożony, nastepnie permutujemy DFL jednoczesnie sprowadzajac kostke do grupy {RU}. Znaczy to, że do układania pozostałej czesci kostki bedziemy używac tylko sciany R oraz sciany U. Dla zobrazowania: jesli mamy kostke w grupie RU, to znaczy ze gdy dobrze spermutujemy FL'a to LL bedzie takze dobrze spermutowany. Radze poeksperymentowac sobie samemu mieszajac kostke tylko ruchami {RU}.
II faza - dokonczenie kostki. Na stronie zaprezentowałem 6 wariantów dokonczenia kostki, które uważam za godne polecenia.


Tak naprawde to I faza jest najtrudniejsza w nauce, bo wlasnie ten aspekt jest tutaj kluczowy, poniewaz znacznie redukuje ilosc kombinacji oraz poprawia ergonomie. W kostce 2x2 mamy czas podczas preinspekcji na rozpoznanie przypadku (co w 3x3 w oryginalnym założeniu metody ZZ jest raczej niemożliwe), dlatego zachecam do lektury opracowanej przeze mnie metody.


Ważne: w kursie metody MRUG bede posługiwał się notacja numeryczna rogów:
1 - UFL, 2 - UBL, 3 - UBR, 4 - UFR, 5 - DBL, 6 - DFL, 7 - DFR i 8 - DBR.