4C6E Drukuj

Pozostałe 6 krawędzi i 4 środki. Musimy ustawić odpowiednio środki, zorientować krawędzie i je spermutować. Najpierw opiszę najprostszą metodę, potem pokaże gdzie i jak łączyć pod-etapy.

  • Wstawiamy ostatnią krawędź lewej warstwy.

  • Wstawiamy ostatnią krawędź prawej warstwy.

  • Orientowanie krawędzi M-Slice. Mamy trzy przypadki.


    Fioletowy kolor zastępuje biały i żółty, poprostu przy orientacji nie trzeba ich rozróżniać ;p

  • Permutacja krawędzi M-Slice.

Łączenie faz. Sprawdzonym pomysłem jest połączenie wstawiania krawędzi warstwy R i orientacji krawędzi M-Slice.

Najpierw jednak rozważmy lucky/bad case. Lucky case to zdecydowanie przypadek, gdy krawędź jest na miejscu. Wtedy po prostu orientujemy pozostałe krawędzie korzystając z powyższych algorytmów. Bad case to przypadek, gdy krawędź owszem jest na miejscu, ale obrócona. Mamy dwa przypadki. Albo obrócona jeszcze krawędź UB – wtedy stosujemy R'URU'M'U2M2U'R'U', lub obrócone wszystkie poza UB : U'M'U'M'U'M'U'.

A teraz normalne sytuacje. Wybór algu zależy od dwóch rzeczy.

  • Położenia klocka do wstawienia. Mamy do wyboru FD lub BD. Jednak naklejka tego klocka o kolorze ściany U musi znajdować się na ściance należącej do D.
  • Orientacji trzech krawędzi warstwy U. X oznacza krawędź obróconą, O oznacza dobrą. Patrzymy na krawędzie w takiej kolejności:
    • Gdy krawędź do wstawienia jest w FD – UF, UR, UB
    • Gdy krawędź do wstawienia jest w BD – UB, UR, UF

 

A teraz algorytmy.

 FDBD
XXXr(UR'F)(U'M'U)(F'RU')r'(U'RB')(UMU')B(R'U)
OXXr'(U'RU')M(UR'U)r(UR'U)M'(U'RU')
XOXMU'M'UMU'MUM'UMU'M'UM'U'
OOXM2U2MU'MU'M'UM'U'M2U2M'UM'UMU'MU
XXOr(UR'U')(M'U)(RU')r'(U'RU)(MU')(R'U)
XOOMU'M'U'MUMUM'UMUM'U'M'U'
OOOUMU2MUU'M'U2M'U'
OXO(r'U)(RU')(MU)(R'U'R)(rU')(R'U)(M'U')(RUR')