Pozostałe 6 krawędzi i 4 środki. Musimy ustawić odpowiednio środki, zorientować krawędzie i je spermutować. Najpierw opiszę najprostszą metodę, potem pokaże gdzie i jak łączyć pod-etapy. Wstawiamy ostatnią krawędź lewej warstwy.
Wstawiamy ostatnią krawędź prawej warstwy.
Orientowanie krawędzi M-Slice. Mamy trzy przypadki.
Fioletowy kolor zastępuje biały i żółty, poprostu przy orientacji nie trzeba ich rozróżniać ;p Permutacja krawędzi M-Slice.
Łączenie faz. Sprawdzonym pomysłem jest połączenie wstawiania krawędzi warstwy R i orientacji krawędzi M-Slice. Najpierw jednak rozważmy lucky/bad case. Lucky case to zdecydowanie przypadek, gdy krawędź jest na miejscu. Wtedy po prostu orientujemy pozostałe krawędzie korzystając z powyższych algorytmów. Bad case to przypadek, gdy krawędź owszem jest na miejscu, ale obrócona. Mamy dwa przypadki. Albo obrócona jeszcze krawędź UB – wtedy stosujemy R'URU'M'U2M2U'R'U', lub obrócone wszystkie poza UB : U'M'U'M'U'M'U'. A teraz normalne sytuacje. Wybór algu zależy od dwóch rzeczy. Położenia klocka do wstawienia. Mamy do wyboru FD lub BD. Jednak naklejka tego klocka o kolorze ściany U musi znajdować się na ściance należącej do D. Orientacji trzech krawędzi warstwy U. X oznacza krawędź obróconą, O oznacza dobrą. Patrzymy na krawędzie w takiej kolejności: Gdy krawędź do wstawienia jest w FD – UF, UR, UB Gdy krawędź do wstawienia jest w BD – UB, UR, UF A teraz algorytmy. | FD | BD | XXX | r(UR'F)(U'M'U)(F'RU') | r'(U'RB')(UMU')B(R'U) | OXX | r'(U'RU')M(UR'U) | r(UR'U)M'(U'RU') | XOX | MU'M'UMU'MU | M'UMU'M'UM'U' | OOX | M2U2MU'MU'M'UM'U' | M2U2M'UM'UMU'MU | XXO | r(UR'U')(M'U)(RU') | r'(U'RU)(MU')(R'U) | XOO | MU'M'U'MUMU | M'UMUM'U'M'U' | OOO | UMU2MU | U'M'U2M'U' | OXO | (r'U)(RU')(MU)(R'U'R) | (rU')(R'U)(M'U')(RUR') |
|