Ostatnia warstwa

Uff zostala nam już ostatnia warstwa teraz już gorki :D

Krawędzie 

Zaczynamy tradycyjnie od ułożenia krzyża, który dzieli się na 2 etapy. Orientacja krawędzi:

Przypadek 1
 Przypadek 2
 FRUR` U` F`  FURU` R` F`

Permutacja krawędzi. Tutaj jest jeden alg na zamianę 3 sąsiadujących krawędzi. Ja przeprowadzam go w 2 etapach: nastawiam jedną krawędź na swoje miejsce i patrzę czy algorytm wstawi mi drugą krawędź obok tej prawidłowo ustawionej. W ten sposób mam 2 dobrze ustawione krawędzie i 3 do zmiany. Powyższe punkty wykonujemy jednym algorytmem:

 

Algorytm 1
RUR` URU2` R`

Jeśli zdarzy się tak, że krawędzie wymagają obrotu w przeciwna stronę do ruchu wskazówek to wykonujemy alg odwrotnie:

 

Algorytm 2
R` U2` RUR` UR


Rogi

Zwieńczeniem naszej pracy będzie prawidłowa permutacja i orientacja rogów. Permutacja:

 

Permutacja rogów
R` D` R U R` D R

Wybieramy sobie róg , który znajduje się w złym miejscu i ustawiamy go na środku jak na rys. powyżej. Wykonujemy 1-sza polowe algorytmu (R` D` R) gdzie ze róg jest teraz po lewej stronie na dole. Teraz wykonujemy tyle razy U żeby ustawic miejsce do którego róg należy i wykonujemy 2-ga cześc algorytmu (R`D` R). Algorytm wykonujemy tak długo aż wszystkie rogi znajda się na swoich miejscach. Pamiętajmy tylko o dwóch zasadach:

  • nie krecmy megaminxem tylko ścianką U bo inaczej wszystko się pochrzani
  • zwróccie uwagę gdzie rogi wędrują podczas układania, i nie martwcie się że przednie ścianki są pomieszane podczas wstawiania rogów, jeśli wszystko zrobicie dobrze to wraz z ostatnim rogiem ścianki powrócą do pierwotnego stanu.

Orientacja

R` D R F D F` U F D` F' R` D` R


Tu postępujemy podobnie, ale po jednokrotnym wykonaniu algorytmu ścianki wracają do swojego pierwotnego stanu.

Wyszukujemy róg który trzeba obrócic zgodnie ze wskazówkami zegara i wykonujemy 1-sza częsc algorytmu (R` DRFDF` ). Następnie kręcimy ścianką U i znajdujemy róg który wymaga obrotu w stronę przeciwna do ruchu wskazówek zegara.