AC - zobacz Arched Centers.
Alg - patrz algorytm.
Algorytm - ciąg ruchów, którego wykonanie powoduje konkretny efekt na kostce.
Arched Centers - zaokrąglone środki w kostce, praktycznie eliminują możliwość POPa.
F2L - pierwsze dwie warstwy kostki.
Finger shorcut - trik, mający na celu szybkie wykonanie kilku ruchów.
Inwersja - wykonanie ruchów algorytmu w odwrotnej kolejności.
Krawędź - część kostki, która posiada dwie ścianki.
LC - zobacz Lucky Case.
LL - ostatnia warstwa kostki.
Lucky Case - szczęśliwy przypadek, sytuacja kiedy część puzzla ułożyła się przez przypadek, tzn. nie było to celem układającego.
Mirror - odbicie symetryczne jakiejś sytuacji lub algorytmu
OLL - orientacja ostatniej warstwy.
Orientacja - to jak klocek jest obrócony, klocek może być na dobrym miejscu, ale mieć złą orientację to powoduje że jest źle ułożony.
Para c/e - para klocków - róg i krawędź - które na ułożonej kostce sąsiadują ze sobą.
Permutacja - położenie klocka.
Preinspekcja - oglądanie kostki przed rozpoczęciem układania.
PLL - permutacja ostatniej warstwy.
RA - zobacz Rolling Average.
Rolling Average - średnia uzyskana jako wycinek z większej ilości ułożeń, np. z 30 ułożeń wybieramy 12 sąsiednich, których średnia jest możliwie najniższa.
Ruch - jeden obrót ścianką kostki, jednak zależnie od używanej notacji ruch może oznaczać różne operacje.
Róg - klocek, który ma trzy ścianki.
Scramble - algorytm, który ma pomieszać kostkę.
Sekwencja - patrz algorytm.
Symetria - patrz mirror.
Ściana - zbiór klocków, które leżą przy jakimś środku (4 krawędzie i 4 rogi oraz środek).
Ścianka - inaczej naklejka, jeden mały kwadracik o danym kolorze(są 54 takie na kostce).
Środek - klocek, który ma jedną ściankę.
WCA - World Cube Association, oficjalna organizacja ustalająca zasady imprez i nadzorująca ich przebieg.
XCross - układanie Crossa wraz z jednym slotem w jednym kroku.